انواع روتر میکروتیک

انواع روتر میکروتیک

روتر میکروتیک چیست ؟ این دستگاه کاربردی به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی سرویس‌های شبکه‌ را اجرا کنید. شرکت میکروتیک این دستگاه، محصول خود را با سیستم عامل Router OS تهیه و عرضه می‌کند. کار کردن با این سیستم عامل کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید تنظیمات آن را براساس نیازهای خود تغییر دهید. از جمله مزیت‌های انواع مدل های روتر میکروتیک می‌توان به قابلیت تنظیم برای سناریوهای مختلف شبکه اشاره کرد.

در این مقاله از آشا آروین گیتی انواع روتر میکروتیک موجود در بازار را با هم بررسی خواهیم کرد.

انواع روتر برد میکروتیک

انواع روتر میکروتیک

با توجه به کاربردی که این دستگاه کوچک دارد، می‌تواند برای شبکه وایرلس و کابلی استفاده شود. یکی از مزیت‌های آن، قابلیت کنترل و مدیریت کارکنان شرکت است. نصب و پیاده‌سازی آن نسبت به سایر دستگاه‌ها نیز آسانتر است. از آنجایی که این دستگاه کوچک درست مثل یک آچار فرانسه در کنترل مدیریت شبکه عمل می‌کند، قبل از خرید باید با انواع آن آشنایی پیدا کنید.

انواع روترهای میکروتیک موجود در بازار به 4 دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

 

روترهای میکروتیک سری اول: 3DIGIT

یکی بهترین روتر میکروتیک موجود در بازار 3DIGIT است که روترهای RB951UI-2HnD در این دسته قرار می‌گیرد. زیرا تمامی ویژگی‌های روترهای این گروه را در خود دارد. کل اعدادی که برای معرفی روترهای میکروتیک استفاده می‌شود، بار معنایی خاصی را به همراه دارند.

برای مثال در دسته روترهای RB951UI-2HnD عدد 951 به تفکیک به صورت زیر است:

    • عدد 9: این عدد سری ساخت محصول را نشان می‌دهد.
    • عدد 5: در این روتر از 5 پورت اترنت استفاده شده است. حتما می‌دانید که تعداد پورت‌های اترنت در روتر‌های مختلف با هم تفاوت زیادی دارد.
    • عدد 1: این عدد هم تعداد کارت‌های شبکه وایرلس در انواع روتر میکروتیک را نشان می‌دهد.

البته توضیحاتی که داده شد فقط مربوط به یکی از محصولاتی است که در سری اول روتر قرار می‌گیرد.

امکانات روتر میکروتیک

انواع روترهای میکروتیک سری دوم: 4DIGIT

نوع دیگری از روتر میکروتیک موجود در بازار به سری دوم 4DIGIT شهرت دارند. البته این سری از محصولات هم انواع دیگری دارند. هر نوع روتر میکروتیکی که در این دسته قرار می‌گیرد، ویژگی‌های خاصی دارد. برای مثال یکی از انواع روترهایی که در این دسته قرار می‌گیرد، روترهای RB2011UI-2HnD نام دارد.

در این محصول عدد 2011 به چشم می‌خورد. این عدد با آنچه که پیش‌تر در مورد روتر میکروتیک RB951UI-2HnD توضیح دادیم، تفاوت دارد. در واقع عدد 2011 در روترهای RB2011UI-2HnD به معنای سال تولید است و مشخصات و قابلیت‌های این دستگاه را بازگو نمی‌کند.

 

روتر های میکروتیک سری سوم: Naming

سومین دسته از انواع روتر میکروتیک Naming نام دارد. این دستگاه‌ها بی‌سیم (وایرلس) هستند. یکی از انواع محصولاتی که در این دسته قرار می‌گیرد، روترهای سری روتر Metal است. این محصول دارای پوشش فلزی و ضدآب است و می‌تواند با استفاده از تکنولوژی 802.11a/n و با سرعت 300 MB عمل کند. جالب است بدانید این نمونه از روترهای میکروتیک سری سوم Naming می‌توانند بدون آنتن و با قابلیت اتصال به همه نوع آنتن استفاده شود.

 

روتر میکروتیک سری چهارم: Cloud Core Router

حالا اگر قرار باشد به سراغ یک محصول فوق‌العاده پرسرعت برویم، روترهای Cloud Core Router را به شما معرفی می‌کنیم. این سری از محصولات روتر دارای سرعت بسیار بالا برای پردازش هستند. سری چهارم روتر میکروتیک‌ها برای شرکت‌های بزرگ که به شبکه گسترده‌تر نیاز دارند، مناسب است.

البته در این سری هم محصولات زیادی با ویژگی‌های متنوع وجود دارد. برای مثال می‌توان به روترهای CR1009-8G-S-ST اشاره کرد. این نمونه از معروف‌ترین روترهای میکروتیک متعلق به سری چهارم دارای سرعت بسیار بالایی در زمینه انتقال و پردازش اطلاعات هستند.

بهترین روتر میکروتیک

کار روتر میکروتیک چیست ؟

از انواع روترهای میکروتیک برای مسیریاب با روتر استفاده می‌شود. برخی از شبکه‌ها به تفکیک به چندین شبکه نیاز دارند. در سازمان‌ها و دفترهای بزرگ هم برای ایجاد ارتباط بین بخش‌های بزرگ از روترها استفاده می‌شود. در واقع میکروتیک از تمامی پروتکل‌های موجود پشتیبانی می‌کند.

این کار از طریق ساخت ارتباط وی پی ان بین قسمت‌های مختلف محیط کار و یا شعب سازمان صورت می‌گیرد. از دیگر کاربردهای روترهای میکرودتیک می‌توان به محدود کردن پورت‌های خروجی و ورودی شبکه نیز اشاره کرد. در این صورت کاربران سازمان می‌توانند فقط از پورت‌هایی که قادر به استفاده از آن هستند، استفاده کنند.

مشاهده دوربین‌ها برای کنترل رفت‌و آمدها و کارکنان از طریق موبایل هم از دیگر قابلیت‌های روترهاست. یکی دیگر از کاربردهای روترهای میکروتیک این است که می‌توانید از طریق میکروتیک به صورت لحظه‌ای مصرف اینترنت خود را رصد کنید. در این صورت اگر لازم باشد می‌توانید محدودیت‌های دلخواه خود را بر روی شبکه اعمال کنید.

اختصاص دادن IP مخصوص به کاربران از طریق سیستم توزیع DHCP هم یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه است.

 

قیمت انواع روتر میکروتیک

حالا که با انواع روترهای میکروتیک موجود در بازار آشنا شدید، خوب است قیمت این محصولات را هم بدانید. قیمت این محصولات براساس قدرت پردازش اطلاعات، سرعت و پشتیبانی از شبکه و … مشخص می‌شود. میکروتیک به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید روترهای میکروتیک است. بنابراین طبیعی است که قیمت محصولات این برند نسبت به سایر برندها کمی بالاتر باشد.

سیستم عامل محصولات برند میکروتیک مبتنی بر لینوکس است و از آن‌ها می‌توانید بر روی رایانه هم استفاده کنید. از دیگر قابلیت‌هایی که تعیین کننده قیمت انواع روتر میکروتیک است، می‌توان به پشتیبانی از VPN، فایروال، هات اسپات، وایرلس، سیستم کنترل پهنای باند، روتینگ پروتکل و داینامیک اشاره کرد.

 

امکانات روتر میکروتیک

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های انواع روترهای میکروتیک، اتصال بین تجهیزات شبکه به یکدیگر است. از دیگر امکانات آن‌ها می‌توان به رابط کاربری بسیار ساده اشاره کرد. به طوری که کاربر می‌تواند به راحتی آن را پیکربندی و از نرم‌افزار وین باکس استفاده کند. این نرم افزار که برای تمامی سازمان‌های کوچک، بزرگ و متوسط قابل استفاده است، در روتر میکروتیک استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط

سبد خرید
مشتریان عزیز ، ضمن تبریک سال جدید به اطلاع میرساند با توجه به تعطیلات سال نو زمان ارسال کالاهای خریداری شده در بازه زمانی 20 اسفند 1402 الی 16 فروردین 1403 از تاریخ 20 فروردین 1403 شروع خواهد شد. لطفا در خرید خود دقت فرمایید.
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس